Manieren om de armen, gehandicapten, zieken en het milieu beetje te helpen. Alternatieve oplossingen

vrijdag 23 mei 2008

Verslag van de release party

Ik ben op 17 Mei naar de release party in Amsterdam geweest.
Dat was een leuke maar vermoeiende dag.
Ik heb er bekende van http://forum.ubuntu-nl.org ontmoet, en even lekker met hetn gepraat. hier schrijft een van hen over de party
er waren een heleboel presentaties, helaas heb ik er maar enkele kunnen volgen.
Veel van de lezingen waren voor scholen en bedrijven,
Enkeleln waaronder die gingen over digitale rechten en met name privety.
deze heb ik gevolgd, De laaste ging over de film waar het blender institute mee bezig is, Wat ze van de film lieten zien vond ik erg knap gemaakt, helaas was het inhoudelijk weer strijd.
Verder was er een lezing over het melden van bugs, fouten in de software, dit werd gehouden door een van de mensen van canonical, het bedrijf achter ubuntu, helaas was ik te moe om het te kunnen volgen, wel heb ik een vraag gesteld, of het ook mogelijk is om bug in het nederlands te rapporteren.
Dat kon niet, volgens iemand die het andwoord even voor mij vertaalde, maar kon wel via qwuestions en ansers, dan kan een andere de bug voor je rapporteren.

Ik heb ook nog een nieuwe kennis opgedaan, via een van de moderatoren van het forum, die mij tipte om die person om een lift te vragen.
De lift heb ik gekregen, en ik heb er een kennis bij, zoals ik al zij.

Geen opmerkingen: