Manieren om de armen, gehandicapten, zieken en het milieu beetje te helpen. Alternatieve oplossingen

zaterdag 31 mei 2008

opensource op de radio

In Nederland , zijn nog niet vaak dingen over opensource op de radio, het is een aantalkeer terspraken geweest in http://radio-online.nl/

Maar in aperika is er een plaatselijk radio station dat er wekelijks aandacht aan besteed, in hen proggramma openvews.
Dat radio station is kruufm

Ik heb hen gevonden, door dat ze te vinden zijn op de ubuntu site.
Je kan hier nu nog vinden: http://www.ubuntu.com/products/casestudies/KRUU
U denkt wat is dat?
Als u mijn eerdere posts hebt gelezen weet u dat ubuntu een besturingssysteem voor de computer is, en wel een opensource.
kruufm gebruikt ubuntu op hun computers, en daarom vond ik het via de ubuntu site, namelijk als voorbeeld van wat er met ubuntu kan

Maar ik zie net op hun site dat ze geld nodig hebben om in de lucht te blijven, Als je een paypal account hebt kan je hen een donatie doen.
Heb je dat niet, vertel dit dan aan mensen die er wel een hebben.

In nederland hebben we ook plaatselijke of beter gezegd regionale radio stations, maar of er non profit stations zijn weet ik niet.
als je op radio googlet dan vind je metteen al enKele sites waar je naar meerdere radio stations kan luisteren, en een heel handige site radio.nl
met informatie, ferquenties en links.
De wikipedia verteld ook nog wat intressants over de radio

dat was het maar weer voor deze keer

Geen opmerkingen: